MASA  

Monday, February 28, 2011

MASA

Adakah Lebih Baik Jika Masa Anda Diubah, Semua Manusia Perlu Ubah Masa, Siaran-Siaran Televisyen Juga, Masa Yang Perlu Diubah.

12.00 A.M. = 9 P.M.

6.00 A.M. = 3 P.M.

Kerana Menurut Kajian, Manusia Berat Untuk Bangun Solat Subuh, Jika Diubah, Waktu Subuh Boleh Jadi Bagaikan Waktu Pukul 9.00 A.M. , Dan Waktu Manusia Tidur Pada Masa Sekarang Ialah 12 A.M. Yang Majoriti, Tetapi Jika Ditukar Menjadi Pukul 9 P.M. , Dan Bagi Siaran-Siaran Selepas Pukul 9.00 P.M. Juga Perlu Ditamatkan Sebagaimana Pukul 12 A.M. Lebih, Jadi Waktu-Waktu SOLAT Berada Dalam Waktu-Waktu Manusia Bangun Daripada Tidur, Dan Di Dalam AL - QURAN Ada Yang Tertulis, ALLAH S.W.T. Memberikan Siang Untuk Mencari Rezeki, Dan Malam Untuk Beristirehat, Pahamkanlah Dengan Baik-Baik Wahai Manusia, Dan Complex-Complex Selalu Dibuka Pada Pukul 10 A.M. Kini Boleh Dibuka Pada Jam 8.00 A.M. .

Ini Kerana Sekarang Remaja Dan Manusia Ramai Terpengaruh Dengan Budaya Yang Tidak Baik, Mungkin Dengan Cara Ini Kita Dapat Mengubahnya, INSYAALLAH, Sesungguhnya Terdapat Pelbagai Petunjuk Di Dalam AL - QURAN Dan Hadis-Hadis, Di Situ, Terdapat Pelbagai Rahsia, Jadi Carilah Di Sana, Kerana Kata-Kata ALLAH S.W.T. Terdapat Di Dalam AL - QURAN, Sesungguhnya ALLAH S.W.T. Ialah Tuhan Seluruh Alam, ALLAH S.W.T. Maha Mengetahui, Maha Penyantun, Maha Bijaksana..

Sedarlah Wahai Manusia, Ubahlah Masamu, Untuk Hari Kiamat, Sesungguhnya Orang-Orang Yang Beriman Kepada ALLAH S.W.T. Dan Kepada Hari Kiamat, Akan Ditempatkannya Di Sebaik-Baik Tempat Kembali, Iaitu SYURGA Yang Mengalir Dibawahnya Sungai-Sungai, Jadi Apakah Patut Masa Ini Ditukar, Saya Disini Hanya Ingin Mendapat Pendapat....

P/S

Ini adalah satu saranan yang patut diguna pakai oleh kita.. Jadi kalau nak ikut silakan lah.., tetapi bagi sesiapa yang tidak mahu terserah lah..

RENUNGKAN LAH..

AddThis Social Bookmark Button


Ritma..  

Ritma Jiwa..

Dunia...begitu nan indah

Menjadi...payungan kasih Allah

Dunia...terungkap kisah istimewa

Menjadi...indah seperti di syurga

Cinta...pengukuh iman didada

Indahnya disulami dengan doa dan harapan

Barulah hidup ini penuh dengan nikmat Allah

Sujud syukur padamu ya Rabbi

Kurniakanku isteri seperti khadijah...

Siti khadijah wanita pemurah

Beriman serta menjadi contoh mulia

Menjadi wanita terhebat di zaman nabi

Cintakan jalan Allah

Menghambakan diri pada keesaanNya

Membantu nabi menegakkan syiar islam

Memperjuangkan harta serahkan segalanya

Hanya untuk secebis redha Allah

Engkaulah ibu engkaulah isteri

Kepada anakmu dan juga suami

Dirimu mempertaruhkan segala yang tersurat di jiwa

Engkau sahabat

Engkaulah isteri

Dan wanita berani

Di zaman Rasulullah

Khadijah kau wanita amanah

Menjadi kesayangan Rasulullah

Hidupmu penuh dengan barokah

Ikutan wanita solehah

Idaman setiap insan bernama wanita

Menjadi ikutan setiap insan...


P/S

Shahdunya..

RENUNGKAN LAH..

AddThis Social Bookmark Button


Kata Peringatan  

Kata Peringatan :-

*mimpi budak/bayi/menyusu bayi: mungkin anda ada saka....

**jika di rumah spt nampak kelibat orang, dgr org main guli, dgr org tumbuk sambal dll pd waktu mlm: kemungkinan ada gangguan jin.....

Elakkan memberi nama anak dengan nama yang ada kaitan dengan jin: Zaquan, Balqis, Qistina, Shafiqah, Batrisha, Najwa dll.... jika sudah diletakkan nama, panggil dengan nama yang lain.....( kebanyakan pesakit yg diganggu makhluk halus, drpd nama2 yang berkaitan dgn jin spt cth di atas )

Jadilah manusia berhati mulia dan tegakkanlah sinar keislaman dalam dirimu, semoga nur Ilahi akan membening seluruh perjalannan hidupmu. Jagalah matamu kerana pandangan mata akan mengalir ke hati dan terbiaslah sesuatu dari panahan sy...aitan durjana. Sesekali, mendongaklah ke langit dan lihatlah kerdipan bintang-bintang, nescaya kau kan temui berjuta keagungan ciptaan Rabbul A`lamin Betapa hidup ini berjalan di atas makna hikmah dan terselindung daunan pengertian. Hari-hari yang dilalui sebenarnyamenyembunyikan banyak hakikat dan makrifat. Sedarlah, hidupmu ini hanyalah secebis dari erti kehidupan. Selamilah dasar hatimu dan berbisiklah pada diri; Alangkah kosongnya jiwa, alangkah hinanya ROH, tanpa hiasan apa-apa. Salutilah tubuhmu dengan iman. Bersihkanlah hatimu, kemanisan iman sukar dikecapi tanpa tahu janji Allah.

P/S

Semoga hidup kita diberkati Allah SWT..

RENUNGKAN LAH..

AddThis Social Bookmark Button


Lata

Lata

ANDA PUAS MEMBACA...?