Kesah ini betul  

Saturday, October 30, 2010

Amaran pada Kaum Hawa..

Amaran pada Kaum Wanita dan kepada semua kaum perempuan yang memandu., Kes ni betul2 menakutkan..

Kisah ini betul2 terjadi kat Penang..

Ingat lagi tak dengan kes Ms Canny Ong yang dirogol dan dibunuh..??

Kisah nya.., ada seorang perempuan ni berhenti dekat stesen gas "pay-at-the-pump" untuk mengisi minyak.. sebaik saja dia siap mengisi minyak dan mula nak beredar, seorang pekerja kat situ buat pengumuman yang kad kredit perempuan ni ada problem sikit.. pekerja tu suruh perempuan ni masuk ke dalam untuk bayar.. tetapi perempuan ni confused sebab transaksi menunjukkan yang pembayaran kad kredit dia diluluskan dan tak ada masalah apa2 pun.. so perempuan tu bagitau la pekerja tu dan dia pun bersedia nak beredar ke kereta.. tapi pekerja tu tetap bertegas dan suruh dia masuk dalam.. perempuan tu pun decided untuk masuk ke dalam... sebaik saja dia masuk kat dalam.. dia mula marah kat pekerja tu.. Lalu pekerja tu suruh dia bertenang dan bagitau hal sebenarnya.. .nak tau apa?

Sebenarnya masa perempuan tu dok isi minyak, pekerja tu nampak ada laki menyelinap kat belakang kereta perempuan tu dan pekerja tu dah pun telepon polis.. Perempuan tu pun apalagi, takut la..dia pun try intai dan dia nampak pintu kereta dia terbuka dan lelaki tu keluar dari kereta dia..

Sekarang ni.. ada laporan yg mengatakan.., sekarang ni ada gang yang amik `body part` orang pompuan.. salah satu cara diorang adalah dgn menyelinap masuk kereta orang perempuan masa perempuan tu tengah pump gas atau beli barang kat kedai TENGAH2 MALAM!!

Kemudian.., depa akan potong kaki perempuan tu untuk memudahkan diorang culik dan bunuh perempuan tu..

Satu cara lagi pulak..,depa akan masuk ke dalam kereta yg tak ada orang dan tak berkunci.., kemudian culik perempuan tu dan bunuh dia orang... Memang ngeri.


P/S

Bagi SEMUA kaum perempuan elakkan lah keluar bersaorangan diwaktu malam..

Sabtu ; 30/10/2010 19.13 petang..

RENUNGKAN LAH...

AddThis Social Bookmark Button


HUKUM  




Hukum Isteri Meleteri Suami ......

TABIAT-ISTERI suka meleteri suami dan TABIAT-SUAMI yang suka meletakkansemua tanggungjawab rumahtangga ke atas bahu isteri semata-mata; mestilahdihentikan, demi mendidik MENTAL ZURIAT kita ke suatu BUDAYA IBADAT.

" Abang ni balik je kerja, tak nak langsung tolong saya siapkan kerja rumah.. Baca suratkhabar, menghadap TV, itu jelah yang awak tahu.. Kita kan sama-sama bekerja bang.. Saya pun penat macam abang juga.. Sekurang-kurangnya buatlah air kopi sendiri, bukannya susah pun.. Tukarkan lampin anak ke.., ringan la sikit kerja saya ni.. Nak masak lagi.. Abang juga yang nak makan nanti... pot.. pet.. pot.. pet..... " leter Ina kepada suaminya sejurus kembali dari pejabat.., masing-masing..

Kalaulah Ina tahu, betapa besar hukuman serta dosanya meleteri suami, sudah tentu dia tidak akan mengulangi perbuatannya itu.. Lebih-lebih lagi, sekiranya Intan menghayati ganjaran pahala yang tidak ternilai kerana berbakti kepada suaminya.. Dia tidak akan merasa susah mahupun penat dalam melaksanakan tanggungjawabnya sebagai isteri dan ibu..

Dewasa ini boleh dikatakan fenomena isteri meleteri suami atau dalam kata lain tidak menghormati suami.. Bagaikan sudah menjadi satu perkara lumrah bagi kebanyakkan pasangan, tanpa sedikitpun merasa bersalah melayani si suami seperti adik lelaki sahaja lagaknya..

Apa yang lebih mendukacitakan, apabila ada di kalangan isteri yang menyifatkan menjaga peribadinya dengan bersikap sopan terhadap suami sebagai ketinggalan zaman.

Keadaan ini juga akan menjadi model yang tidak baik kepada anak-anak yang mungkin diwarisi dari satu generasi ke satu generasi lain sehingga akhirnya menjadi satu budaya yang negatif..

Banyak nas al-Quran, terutamanya hadis Nabi yang membincangkan tentang kewajipan isteri mentaati suami, selagi tidak diminta melakukan perbuatan maksiat..

Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud: " Jika sekiranya aku berhak menyuruh seseorang supaya sujud kepada seseorang yang lain, nescaya aku menyuruh para isteri sujud kepada suaminya. " Hadis tersebut menerangkan betapa kepatuhan isteri terhadap suami amat diutamakan demi kebaikan sesebuah institusi keluarga, sesuai kedudukannya sebagai pemimpin rumahtangga..

Demikian juga halnya ketika junjungan besar Nabi Muhammad SAW mikraj kelangit. Baginda telah dipersaksikan dengan neraka dan penghuninya yangkebanyakkannya terdiri daripada kaum wanita..

Ali Karramallahu Wajhah berkata: " Aku masuk ke rumah Nabi beserta Fatimah,aku mendapati baginda sedang menangis tersedu-sedan ." Akubertanya, " Ya Rasulullah, apa yang membuat anda menangis? "

Baginda menjawab, " Ya Ali, pada malam aku diangkat ke langit, aku melihatkaum perempuan daripada umat ku disiksa di neraka dengan bermacam-macamseksaan. Lalu aku menangis kerana begitu berat seksaan mereka yang akulihat. "

MENGHERDIK

Baginda antara lain melihat perempuan yang digantungkan dengan lidahnya,sedangkan air panas dituangkan ke dalam tenggoroknya kerana ia telahmenyakiti dan menyumpah-nyumpah suaminya.

Ada isteri yang tergamak bercakap kasar malah mengherdik suaminya keranatidak mendapat apa yang diminta seperti barang kemas, perabot rumah berupaset sofa dan TV rata 29 inci yang menjadi trend semasa.

Lebih buruk lagi perangai si isteri apabila membanding-bandingkan suamidengan jiran tetangga yang mampu menyediakan barangan terbabit, sekali gusdilabelkan sebagai suami mithali. Bukan tidak boleh sama sekali memintasesuatu daripada suami tetapi janganlah menggesa mereka menuruti kemahuananda sehingga membebankan dirinya.

Sebaliknya, isteri patut bersyukur kerana berpeluang meraih keredhaanAllah.

Nabi Muhammad s. a. w. bersabda, " Sesungguhnya Allah tidak memandangkepada seorang isteri yang tidak bersyukur kepada suaminya. "

Hal ini biasa terjadi kepada suami yang miskin, manakala isterinya pulatergolong dalam orang-orang berada, yang suka mengungkit-ungkit mengenaihartanya, apatah lagi yang telah dinafkahkan kepada suaminya.

Mungkin ia agak sukar untuk dipenuhi apatah lagi bagi isteri yangbekerja,namun percayalah, ia bukan sahaja akan menjadi perkara biasa tetapijuga ringan dan lancar, jika kita menganggapnya sebagai ibadah dan juga satujihad.

Marilah kita sama-sama merenungi kisah anakanda kesayangan Nabi Muhammad s.a.w. iaitu Fatimah Az-Zahra yang melaksanakan rutin hariannya sebagaiseorang suri rumah tangga secara sendirian tanpa pembantu. Fatimah padasuatu hari telah meminta suaminya, Ali pergi menemui Rasulullah s. a. w.dan meminta jasa baik baginda untuk menyerahkan seorang wanita tawananperang sebagai pembantu rumah.

Rasulullah bagaimanapun tidak dapat memperkenankan permintaan puterinyakerana semua harta rampasan perang termasuk wanita-wanita itu bukan menjadimilik baginda, tetapi milik negara Islam dan kaum Muslimin seluruhnya.

Baginda tidak dapat memberikan sesuatu yang bukan menjadi miliknya.

Permintaan Fatimah itu membimbangkan baginda, bukan kerana tugas berat yangsedang dipikul oleh puterinya itu tetapi disebabkan oleh bayangan keluhkesah seorang isteri yang tertekan akibat tugas-tugas yang perludibereskannya.

Pada sebelah malamnya, baginda telah mengunjungi rumah Fatimah danmenyatakan kepadanya: " Apakah kamu berdua (Fatimah dan Ali) suka kepadasatu pemberian yang akan ku berikan ini, sedangkan ia lebih baik daripadaapa yang kamu minta siang hari tadi? "

Fatimah amat sukacita mendengarkan tawaran tersebut sekalipun dia tidakmengetahui apa bentuknya. Rasulullah menyatakan kepada Fatimah bahawahendaklah dia membaca Subhanallah, Alhamdulillah dan Allahu Akbar,masing-masing sebanyak 33 kali setiap kali sebelum tidurnya.

Semenjak itu, wirid yang diajarkan oleh Rasulullah telah menjadi amalananak dan menantunya. Hasilnya, Fatimah mendapati dia tidak lagi menjadikeluh kesah dalam menghadapi apa jua kerja-kerja sehariannya yang berat,malah merasa cukup bahagia melakukannya.

Baginya, segala tugasan yang disempurnakannya sebagai seorang suri rumahmerupakan satu amalan yang solehah. Dengan taufik Allah, sesungguhnyawalau seberat mana sekalipun tugasan yang menanti di rumah, tidak akanmemenatkan selagi steri tidak meletakkan dirinya seolah-olah sama tarafdengan suami, walau setinggi mana sekalipun darjatnya.

Kepada para suami, kita sama-sama maklum, dalam zaman moden yang serbamencabar ini terutamanya di bandar-bandar besar, kita tidak dapat mengelakkos sara hidup yang tinggi sekaligus memerlukan kedua-dua suami isterikeluar bekerja.

Si isteri telah melakukan pengorbanan mencari rezeki tambahan untuk menyarakeluarga yang sepatutnya menjadi tanggungjawab suami. Jadi sudi apalahkiranya sang suami bersama-sama meringankan tugas si isteri seadanya.Bukankah Rasulullah s. a. w. telah berpesan supaya para suami berbuat baikkepada isteri mereka.Jikalau isteri taat kepada kalian, janganlah pulamenyusahkan mereka.

Nabi Muhammad s. a. w. bersabda yang ertinya: " Orang-orang yangterbaik daripada kamu sekalian adalah yang lebih baik dalam mempergaulikeluarganya dan saya adalah yang terbaik dalam mempergauli keluargaku. "

Bagi kaum wanita & lelaki yg sudah berumah-tangga, marilah kita sama-samabelajar saling tolong-menolong meringankan beban pasangan kita.

Semoga kisah tadi membawa menfaat bagi kita semua... insya'Allah. .

SIKAP ISTERI tidak menghormati SUAMI adalah GEJALA SOSIAL MUSLIM sekarang.Ia dilakukan kerana berfikir bahawa SUAMI mesti buat seperti ISTERI dalamRUMAHTANGGA.

P/S

Jadi para isteri-isteri semua... baca lah serta ingatlah artikel ni.. Kerana sesungguhnya ada kisah yg tersirat untuk para isteri-isteri...

Sabtu ; 30/10/2010 01.17 pagi..

RENUNGKAN LAH...

AddThis Social Bookmark Button


Kau isteriku..  

Friday, October 29, 2010

Seorang suami telah pulang ke rumah.. Dia kebingungan apabila melihat halaman rumahnya berselerak.., surat kat peti pos tak berambil, anak-anak tengah main korek-korek tanah kotor, baju compang-camping berlumuran dengan tanah dan kotoran, rambut tak bersikat dan tak bermandi.. Tatkala masuk rumah lagi.., lelaki tu terkejut. Ruang tamu lagi teruk berselerak.. Lelaki tu melaung nama isterinya.. Sepi tiada jawapan. Masuk ke dapur, sinki penuh dengan pinggan mangkuk tak berbasuh, periuk tak bercuci.. Dia mencari apa yang boleh dimakan tetapi tiada makanan yang dimasak.. Masuk ke bilik air, baju belum berbasuh apatah lagi berendam.. Lelaki itu cemas mencari isterinya. Dia bergegas ke tingkat atas dan melihat isterinya terbaring di atas katil sedang membaca buku..

“Awak sakit ke?” tanya lelaki itu.

“Tak lah”, jawab isterinya ringkas.

“Kenapa teruk sangat rumah kita hari ni?” Tanya si suami lagi sambil meletakkan tangan di dahi isterinya, kot-kot isterinya demam..

“Wahai suamiku, semalam semasa kita bertengkar, abg mengatakan yang saya ini hanyalah suri rumah, duduk di rumah tak sepenat diri abg yang duduk di pejabat, dan abg sering menanyakan apa kerja yang saya lakukan di rumah yang menyebabkan saya merungut kepenatan.., kadang-kadang..

NAH.., HARI INI SAYA TIDAK MELAKUKAN KERJA-KERJA YANG BIASA SAYA LAKUKAN SETIAP HARI”

Kau isteriku

Dari ilham seorang lelaki..

“ Wanita adalah insan istimewa, biarkan mereka terus membebel, merengek atau mengilai seperti Pontianak. Seburukburuk perangai wanita, ia akan terus melekat di hati kita selagi hayat di kandung badan”

Bezanya antara ibu zaman dulu dengan ibu zaman sekarang… Ibu sekarang tidak mencubit atau memiat telinga anak-anak. Itu mungkin one of da reason why anak-anak tak berapa takut and at times, hanya memekakkan telinga setiap kali ibu member “ceramah percuma”. Mungkin anak-anak tak terasa kehilangan or boleh jadi melompat keriangan bila ibu takde kt uma (for instance if he’s gone for a short holiday)

Budak-budak zaman sekarang ramai kawan, banyak caranya mereka mengisi waktu. They will go for movies, clubbing, or most to most lepak kat tempat yang happening. As for me is different, if my wife is not at home, rumah boleh jadik porak peranda. Memang betul, jika isteri ada kat rumah, kepala selalu pening.. Pantang kalo isteri ada kat umah and I’m off duty, sure at times boleh membuat kepala serabut.

Kalau madam takde kat rumah, alangkah tenteramnya hidup ini. Boleh buat ape yang kita suka. Boleh belengkar kat depan TV tanpa sebarang gangguan mental dan fizkal. Pendek kata, FreeDoMmmmmlah!! But hairan bin ajaib, when dia betul-betul pergi meaning “She’s Gone”’ aku plak trasa separuh mati. Sehari dua memanglah shiokkk, no one shouting from the kitchen for help, no one to komen this and that, no one to criticize. Everything will be smooth… Tp masuk hari ketige, I felt something missing. Lebih-lebih lagi bila tuala mandi dah berbau ‘asshemmmm’, tak tau la mana nak cari yang baru. Colgate da nak abis, tak tau kat mana dia stock up. Air suam da habis, malas nk boil… Masuk hari keempat, rindu mula terasa.

Eventhough kat office, ramai yang cun melecun, wajahnya yang ditatap sejak dari tarikh menikah itu juga yang mengetuk pintu hati. Memanglah dia tak se-cun SITI NURHALIZA but the smile yang ikhlas, forever melekat kat ati and sukar ada pengganti.

Apabila rindu mencengkam, semuanya jadi tak tentu arah. Tengok TV citer best pon jadi tak best. Nasik bungkus feberite jadik tak feberite. Makan kat 5 star hotel jadik rasa macam makan kat kedai AA. Lebih-lebih lagi bila laundry basket da makin bertimbun ngan baju kotor, fresh sluar dalam pun dah habis ntuk dipakai. Toilet dah mula licin berdaki.. Lantai dah berbelak, tak dimop.. Every nite, very the lonely, baring atas katil nengok ceiling blindly.. bila lonely gini, baru lah rasa benar kesepian.

Jangan kata sebulan atau setahun, belum seminggu isteri takde kat umah, aku dah rasa separuh pengsan. Masa ni barulah sedar netapa pentingnya seorang wanita bernama isteri… So guys out there.. jgn buli isteri kite. Kalau boleh, tolong dia buat kerja rumah. Bukan dok depan TV every weekend baca paper. Apa ingat dia tu kuli ker?! Maid ker?!! Kan dia tu bini kita, best fren kita, sweetheart kita.. Ingat duit hantaran yang kita kasik dia masa nikah dulu cukup ker nak bayar gaji dia seumur hidup???!

And furthermore, kan sama2 kerja carik rezeki, sama jugak lah buat kerja rumah. Kadang2 bila poket kita sesak, tak ingat ker dialah orang yang paling dekat terdekat kita nak kenyeng-kenyeng duit. Tak kesian ker nengok bini kita? Dah la satu hari keja kat office, balik pulak kena buat kerja rumah lagi… penat tau! Kalaulah aku diberi peluang jadik seorang wanita,… tak rela!!! So to all mums and wives out there, live will be meaningless without You mothers. Uwaaaaaaa!!

“Ibu, ibu… engkaulah ratu hati ku…”

Bagaimana rasanya sehari tanpa ibu? Tak tau lah budak-budak zaman sekarang tp mse kcik, kalo mak takde, sumanya serba tak kena! Jgnkn seminggu, dua hari je dia takde kt uma, hidup mcm da tak bermakna. Memangla, mse mula-mula mak kuar umah, hati melonjak HAPPINESS!! Kalo mak takde, telinga boleh lega sebab if she’s around, for sure 24 hours tak habis-habis berleter…. Pooott peeett. Pooottt, peeett, boleh pecah eardrums. And if mak menjerit , boleh bergegar isi perut. Silap gaya, tingkap jendela tu pon ley tercabut. And if mak takde, Bangzaii!! Merdeka!!! Can do whatever!!!!

Boleh main galah pnjg smpai senja, boleh tgk tv smpai nk kua bijik mata, boleh monteng ngaji, boleh bergayut kt tepon lme2, n plg shiokk, boleh ponteng solat!!

But, the happiness does not long last. Masuk hari kedua dah terasa kehilangan. Sepi betul rasanya bila tak mendengar leteran mak. Rumah jadi sunyi sepi mcm “haunted village”. Pada ketika itulah kite sedar bahawa leteran mak yang seperti murai, sebenarnya penyeri rumah. Tanpa leteran itu, semuanya seperti MATI..

Without mum, hidup ni takde cabaran, no challenging, no suspense. Balik kul brape pon takde orang nak membebel, takde orang nak pulas telinga. Then we realized, jari jemari mak yang suka cubit dan memiat telinga itu la rupanya menjadikan hidup lebih bermakna. Pendek kata, biarlah mak membebel sepanjang hari. Tanpanya, hidup tidak berseri dan bererti. Demikianlah besarnya erti seorang EMAK, IBU, UMMI, MUMMY, MAMA in our life!!

P/S

SAYANGI LA KAUM PEREMPUAN KERANA TANPA MEREKA ANDA KEHILANGAN SESUATU..

HARGAI MEREKA!!!!!


RENUNGKAN LAH

AddThis Social Bookmark Button


MUZIK..  

Tuesday, October 26, 2010

Assalammualaikum every buddy`s....

Today ; Incoming video klip ;- 27/10/2010

Song ;
Just A Song-a youtube collaboration



Song ; Guitar Solo (segiperkasa)



Song ; The Legend of Ultraman( to my son)



Song ; Cyber Jammers -Ultraman



Song ;
Upin dan Ipin Angkasa The Movie (Akan Datang 2011)



Song ;
Cyber Jammers - Searching for the Souls



Song ;
Cyber Jammers - The Sun is not far Behind



Song ;
Final Fantasy vs Guitar Heroes



Song; Cyber Jammers - The Last unicorn



Song ;
Tribute to Search - Balada Pemuzik Jalanan



Song ;
Voices from Within



Song ;
Voices of the Innocent Heart



P/S

iNCOMING MORE MUSIC..

AddThis Social Bookmark Button


MUZIK..  

Monday, October 25, 2010

Assalammualaikum every buddy`s....

Today ; Incoming video klip 25/10/2010

Cyber Jammers just a song with 'trance cosmic' mood ....

Song ; Cyber Jammers - Searching for Calmness


Song ; Cyber Jammers - Electric Guitar Concerto#18



Song ; Cyber Jammers _ Balada Buat Aishah



Song ; Cyber Jammers - Concerto of Al-Kuantani



Song ; Cyber Jammers - The Last Battlestar



Song ; Cyber Jammers - Cowboy from Tronoh



Song ; Cyber Jammers - Fur Sarah



Song ; Cyber Jammers - Ballad of Orion



Song ; Cyber Jammers - Semua OK Boss



Song ; Mencari Joe Satriani



P/S

HOPE YOUR ENJOY.. iNCOMING..

AddThis Social Bookmark Button


MUZIK..  

Saturday, October 23, 2010

Assalammualaikum every buddy`s....

Today ; Incoming video klip 23/10/2010 :-

Song ; Rintihan Anak Buangan



Song ; Cyber Jammers - Cacaphony from Lembah kelang



Song ; Cyber Jammers - Mr Bean kat Satu Malaysia



Song ; Cyber Jammers - Dreamers



Song ; Cyber Jammers - Simfoni Metal Felda Taib Andak



Song ; Guitar Concerto #1 in A Minor



Song ; Improvisation: Not So Old School



Song ; Cyber Jammers - Journey Through the Universe



Song ; Cyber Jammers - The Flight of Musca Domestica



Song ; Cyber Jammers - Arpeggios from ♪#%*!!



P/S

HOPE YOUR ENJOY.. iNCOMING
..

AddThis Social Bookmark Button


Muzik..  

Thursday, October 21, 2010

Ak nak cerita sikit la kat korang semua.., bahawasanya ak ni kagum sangat la kat `mamat` sorang ni.. Mamat yg ak maksudkan 2 ialah abang sepupu ak... Dia ni bukan setakat pandai + bijak dlm bidang pelajaran yg berteraskan akedemik semata-mata malah dia juga berbakat besar dalam bidang muzik... Macam-macam alat muzik yg dia pandai main.., tp yg dia paling terer tahap gaban tentu la gitar.. So kat sini ak akan klip-klip video yg dia telah hasilkan selama ni.. Klu ada diantara korang yg berminat nak blajar cara-cara main gitar.., blh bagi tau je kat ak melalui `chating inbox` ak..

























P/S

Kemasukan Blog ; 21/10/2010

AddThis Social Bookmark Button


UBAT OH UBAT...  

Tuesday, October 19, 2010

Salam smua visitor-visitor dan pembaca setia blog ini.. Sory dah agak lm gak aku x updating blog ak ni... Ak x berapa sihat la `buddys`... 18/10/2010 parents ak baru berkesempatan bawak ak p jumpak doctor kat Hospital Ipoh... Bukan my parents malas.., but waktu 2 baru time nye yg free hehe.. masa baru sampai 2 ak frst la sikit... bukan sebab apa... Hari 2 adalah hary berjumpa doktor `pakar` tapi yg ada.., just MO (medical officer).. MO nak buat apa... Tp ak paham... sure pakar ade operation (surgery) yg perlu dibuat... Hari 2 ak just kene tukar ubat je.. ak rase dia tambah dos ubat ak kot sebab ubat yg dia bg 2 ubat nye lain dan ubat yg lm ak dah x mkn dah... pas 2 ak pun pening-pening sebab dah tukar ubat... yela.. nak bg serasi dgn badan dan otak ak ni..., dan pas 2 depa soh ak dtg lagi pada 20/12/2010 untuk buat ( SCAN MRI)..

Apa yg ak boleh bikin lagi..., just sabar je la... AMIN..
P/S


Khamis ; 01.18 pagi 20.10.2010

AddThis Social Bookmark Button


Saturday, October 9, 2010

HATI - HATILAH BILA MELAWAT KE INDONESIA....

Nampaknya kita kena makan seafood & sayurlah

Bagi sesiapa yg nak pegi indon @ dah penah pegi indon tp ada perancangan nak pegi lg... bacala statement azizah elias ok.. coz parents dia memang duduk kat sana ( Bandung ) & dia tau selok-belok pemakanan org2 kat sana ..

Just FYI & our knowledge only ;-

YANG PASTI DI JAKARTA , BANDUNG , ME DAN , SURABAYA ,YOGJAKARTA,MAKASSAR DAN BALI . TEMPAT LAIN X SURE LA PULAK.....

PESANAN!!!!!!!!

KEPADA SESIAPA YANG BERHAJAT UNTUK BERCUTI KE INDONESIA DI NASIHATKAN SUPAYA TIDAK MAKAN DI GERAI-GERAI TEPI JALAN ATAU DI PASARAYA.

PERINGATAN SUPAYA TIDAK ME ME SAN NASI GORENG CAMPUR / GILA , BAKSO SAPI DAN SATE KERANA TERDAPAT CAMPURAN BABI DAN TIKUS. DI INDONESIA SAPI A.K.A LEMBU DAN AYAM MAHAL SO DIAORANG GANTIKAN DENGAN DAGING BABI DAN TIKUS.

BERHATI-HATILAH PADA ME REKA YANG HENDAK PERGI BERCUTI DI SEKITAR BALI, BANDUNG , JAKARTA ... INDONESIA

Pada mereka yang pernah pergi Indonesia ...korang sure ke yang korang makan tuh ayam goreng? Hehehe ..??? Betul ke, macam tak percaya gitu??????? Di beberapa tempat di Indonesia tikus sawah ada yang dimakan? Kalau tidak ingin memakannya di interview aj dulu dagingnya? Tetapi yang paling membedakan adalah struktur tulangnya, tiap binatang mah beda maka nya harus belajar anatomi tikus, ayam dll..

PENGUMUMAN !!!!!!!

Hati-hati... ...kelihatannya seperti daging ayam....?


tikus

Dibakar utk menghilangkan bulu... ? Dicuci sebelum dimasak.....

Dipotong-potong sehingga menyerupai
potongan daging ayam.......

Persiapan utk di goreng....

Sebelumnya diberi bumbu....

Siap di santap....

sebijik mcm ayam goreng

silakan..

This artikel ; 6hb Oktober 2010 pukul 8.06 pagi
P/S

Ak kena inform crita ni kat parents ak.., pasai depa dah ada planing nak holiday kat Bandung... Walaupun kat Bandung x begitu jelas akan benar or x crita mcm ni.., pada ak itu biarkan.. Yg pasti ak kena inform crita ni kat parents ak.. selebih nya terpulang lah kat my parents nak ikut + percaya or not crita2 mcm ni.. Bagi korang semua yg dah membaca atikel ni.., tlg lah berhati2.. Cerita seperti ini.., bkn lah bertujuan untuk nak mengaibkan tempat 2.. tp hanya sekadar nak memberitahu aje.., agar kita semua berhati2 sewaktu pergi ke tempat itu...

Sabtu ; 01.06 pagi..



RENUNGKAN LAH..

AddThis Social Bookmark Button


AKU.... Jiwa kacaw..  

Monday, October 4, 2010

Salam.. dah lm ak x update blog ni.. Biasa la.. klu dah penyakit malas dating menyerang… x blh buat ape2 kerje.. Bulan Ramadhan al-mubarak dah lama berlalu meninggalkan kita.. Aku x taw la samada ak sempat berpuasa di bulan Ramadhan lg or x.. Kita sedia maklum ajal dan maut ditentukan oleh Allah SWT.. Jadi kita x akan tahu bila dan dimana dan bagaimana kita akan dijemput kembali kepadaNYA..

Ak bersyukur kerana pada tahun ini ak dpt menunaikan ibadah puasa dgn baik dan lancar mcm biasa tanpa sebarang masalah dari awal hinggalah akhir.. Pada hari raya pula.. ak x berkesempatan beraya ke rumah member2.. x de rezki kata kan.. (x sempat ikut he3..) Sejak kebelakangan ni..., ak asyik (fit+kejang2..) klu di ikut kan x la serius.. tp ni bersangkut-paut dgn kesihatan.., so nak x nak ak kena la amik serius akan nya he2.. 10.10.10 ni member baik ak kawin.. Ak x taula lg samada ak blh p ke tidak kenduri dia… Ni yg buat ak byk berfikir ni..

AddThis Social Bookmark Button


Lata

Lata

ANDA PUAS MEMBACA...?