Firman Allah SWT  

Friday, August 6, 2010

Terlebih dahulu`saya`mintak maap bebanyak le..., cz `saya` udah lame idak update blog `saya`ni.. Almaklum la bln puasa ni.., `saya`penat.. So klu udah penat, idea nak menulis pun kering le he,he...

Adakah kita melakukan banyak kebaikan atau keburukan..?? Emm..jawapan mungkin hanya ada pada diri kita sahaja.. Semoga kalian teman2 ku....berkesempatan mengisi masa yang diberi oleh-Nya.. dengan manfaat yang boleh dimanfaatkan oleh diri sendiri juga orang lain...Amin....

Firman Allah SWT yang bermaksud : "Pada hari ini, Aku telah sempurnakan bagi kamu agama kamu dan Aku telah cukupkan nikmat-Ku kepada kamu dan Aku telah redha Islam itu menjadi agama untuk kamu." ( Surah al-Maidah: 3 ) Hari yang dimaksudkan ialah hari Arafah, iaitu hari Jumaat sewaktu Rasulullah SAW mengerjakan Hajjatul Wada' ( haji yang terakhir ). Ayat ini diturunkan ketika Rasulullah SAW sedang berwuquf di Arafah.. 81 hari kemudiannya Rasulullah SAW pun wafat.. Allah SWT telah menjelaskan di dalam ayat ini bahawa Dia telah menyempurnakan bagi kita agama kita, maka ia tidak akan kurang dan tidak memerlukan kepada sebarang tambahan untuk selama-lamanya.. Dengan itu telah diakhiri semua nabi dengan Nabi kita, ke atas mereka semuanya selawat dan salam...Subhanallah.. Dalam ayat ini juga diterangkan bahawa Allah SWT meredhai untuk kita agama Islam.. Ia berarti Allah SWT tidak akan murka untuk selama-lamanya dan Dia tidak menerima agama lain selain daripada Islam.. Firman Allah SWT yang bermaksud : Dan sesiapa yang mencari agama lain selain agama Islam, maka tidak akan diterima daripadanya dan dia pada hari akhirat kelak daripada kalangan orang yang rugi. ( Surah Ali Imran: 85 ) Firman Allah SWT lagi yang maksudnya : Sesungguhnya agama ( yang benar dan diredhai ) di sisi Allah ialah Islam. ( Surah Ali Imran: 19 ) Subhanallah...Allahu Akbar..Penyempurnaan agama Islam dan penjelasan tentang hukum-hakamnya merupakan nikmat untuk dunia dan akhirat. Oleh sebab itu, Allah SWT telah menjelaskan dalam firman-Nya yang bermaksud: "Aku telah cukupkan nikmat-Ku kepada kamu." Ayat yang mulia ini merupakan nas yang jelas bahawa agama Islam tidak meninggalkan walau satu perkara pun yang diperlukan oleh manusia di dunia dan akhirat kecuali dinyatakan semuanya. "Allahu Akbar...lalu..apa lagi yang kalian ragukan..?? Islam agama yang cukup sempurna..cukup indah...Subhanallah...moga kita tidak tergolong dalam golongan orang2 yang lalai...Amin...."
"ISLAM AGAMA SEMPURNA"

  • Jangan lupa tunaikan solat.. buat semua muslimin... :) maaf.. andai ada yg salah..
P/S Amcam.. ada paham.. Isnin ; 09.37 pagi..

SAYA MENGUCAPKAN SELAMAT BERPUASA KEPADA PEMBACA-PEMBACA YG SUDI MELAYARI DAN MEMBACA BLOG SAYA INI.. SELAMAT MENYAMBUT BLN RAMADHAN YANG PENUH KEBERKATAN INI.. ALLAHUAKBAR..!!!

RENUNGKAN LAH..

AddThis Social Bookmark Button


Proton Waja..  

Tuesday, August 3, 2010

Proton Waja replacement..
Ak bangga ini kereta buatan Malaysia.. Kereta ni dianggap pengganti model Waja sekarang.. tp klu diperhatikan baik2.., ianya sebijik macam model kereta Mitsubishi Lancer.. klu nak tiru pun.., sikit dah la.., ni x.., depa p tiru bulat2.. Nasib baiklah lambang depa x tiru sama.. apa la bodo sesangat... klu nak tiru pun, ubah2 la sikit.. ini x bula2 diciplaknye.. klu ciplak2 cd lagu or filem tempata.. tau plk goverment marah... dlm soal ni.. depa buat bodoh je... tp x dinafikan, kereta ni lawa.. tp x dak identiti la..





















































P/S

Malaysia-Malaysia.. Klu pasai meniru no.1.. JGN LA MARAH.. NI PENDAPAT TEMAN JE..
Selasa ; 11.00 pagi..

RENUNGKAN LAH..

AddThis Social Bookmark Button


Senarai Produk HARAM..  


Senarai Produk HARAM

Untuk Renungan Bersama...
Assalamaualikum Semua..
Sekadar memanjangkan maklumat untuk renungan bersama
Babi Sudah Jelas Haramnya .....

Perhatian Kepada Semua Umat Islam

Risalah Ini Diedarkan Oleh Dr. Rasheed Mos, Universiti Malaya Kl,Persatuan Pengguna Malaysia, Majlis Agama Islam Malaysia & Jabatan Kastam Malaysia. Kajian Telah Dibuat Oleh Mahasiswa Utm, UUM, USM,Um, UKM, & CAP

Senarai Barang Yang Mengandungi Lemak Babi :

1. Minyak Masak Lam Soon (Cap Helang & Buruh )
2. Ubat Pearl Cream Arche (Thai)
3. Ajinomoto (Thai)4. Ais Krim Harga Rm1.00 Ke Atas
5. Semua Tauhu Buatan Orang Cina
6. Sabun Lux & Lotion Badan Buatan Malaysia, USA , & Thai
7. Sabun Fab Berbuku
8. Lobak Jeruk
9. Mee & Kueteow Basah (Buatan Cina)
10. Krim Muka Hazeline Snow

Senarai Barang Yg Mengandungi Kulit Babi, Uri & Binatang Yang Tidak Halal:

1. Semua Jenis Serbuk Mee Segera Terutama Maggi
2. Pucuk, Kulit Popia, Fish Cake & Bebola Ikan Buatan Orang Cina
3. Daging Burger Import
4. Sardin, Kari Ayam Dlm Tin & Yong Taufu Buatan Orang Cina
5. Kasut Bola Jenis 'Gold Cup'
6. Berus Gigi Jenis 'Reach'
7. Mee Kering (Sanggol)
8. Semua Sabun Mandi Yang Diimport
9. Ajinomoto Kecuali Keluaran Kilang Lot 5710 Jalan Kuchai Lama Kl
10. Semua Jenis Shampoo Kecuali Keluaran Orang Islam
11. Have Pearl Cream
12. Ramuan Kentucky Fried Chicken & Mc Donald !!!
13. Ubat Kurap Buatan Org Cina
14. Beehon Segera Siam
15. Mee Rebus Tulang & Kiub Perasa Ayam
16. Sabun Mandi Yang Berminyak

Senarai Barang Yang Mengandungi Gelatin Lemak Babi Dan Binatang Tidak Halal:

1. Bosset Wine Gum
2. Dairy Milk Coklat
3. Coklat Cadbury/ Chewing Gum
4. Sugus Strawberry
5. Passer Doily Mixture
6. Trebo Mint Chewing Gum/ Peppermint
7. Scothes Vikmin
8. Share Extra Atrenght
9. Black Current Jelly
10. Royal Gulaman & Decart Oranges
11. Valvis Gelatin
12. Sarung Kapsul Ubat !!!
13. Ais Krim Dalam Bekas Plastik
14. Gula-Gula Fruities
15. Cake Mets Vilber Punch
16. Coklat Cake
17. Tepung Kastard Lady's Choice
18. Semua Jenis Jelly
19. Semua Jenis Gincu Bibir
20. Keseluruhan Jenis Sheisedo
21. Lady's Choice Jelly

Senarai Barang Yang Mengandungi Alkohol Unsur-Unsurnya

1. Barangan Avon Keseluruhannya
2. Pewangi Ketiak Terutama Jenama Vitalis & Concord
3. Minyak Rambut Brylcream (Hijau)
4. Racun Serangga Jenis Spray Seperti Sheltox, Baygon & Mortin
5. Seluruh Ubat Batuk Jenis Sirap
6. Keseluruhan Ball Pen Dakwat Kering
7. Tonik Bayi Grape Water, Tonik Waterberry Compound

Kami Dalam Keresahan Memohon Ampun Dan Maaf Terlewat Memberitahu Perkara Di Atas. Pastikan Pakaian Anda Tidak Terkena Bahan-Bahan Diatas Terutama Pakaian Sembahyang.

Confirm - Pringles Potato Chips - Tidak Halal !!

P/S

Ooo... Baru ak tau... sekarang korang dah tau.. so jgn lah beli bende2 ni lg... HARAM..
Sape2 yg suke p camping, tgk wayang, tgk bola or apa aje lah.. jgn la mkn makanan ringan terutama Pringles Potato Chip ramai suke mkn ni..igt ak x tau ke.. , sbb ak pun sama.. tp lepas ni.. InsyaAllah x lagi...
Selasa ; 09.56
Barangan yang dihighlight adalah barangan yg kerap kita guna/pakai !!!


RENUNGKAN LAH..

AddThis Social Bookmark Button


Wanita dan Kubur..  




Wanita dan Kubur.

1. Doa perempuan lebih makbul daripada lelaki kerana sifat penyayang yang lebih kuat daripada lelaki. Ketika ditanya kepada Rasulullah akan hal tersebut, jawab baginda;-

"Ibu lebih penyayang daripada bapa dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia".

2. Apabila seseorang perempuan mengandung janin dalam rahimnya,maka beristighfarlah para malaikat untuknya. Allah mencatatkan baginya setiap hari dengan 1,000 kebajikan dan menghapuskan darinya 1,000 kejahatan..

3. Apabila seseorang perempuan mulai sakit hendak bersalin, maka Allah mencatatkan baginya pahala orang yang berjihad pada jalan Allah..

4. Apabila seseorang perempuan melahirkan anak, maka keluarlah dia dari dosa-dosa seperti keadaan ibunya melahirkannya..

5. Apabila telah lahir anaknya.., lalu disusui, maka bagi ibu itu setiap satu tegukan daripada susunya akan diberi satu kebajikan..

6. Apabila semalaman ibu tidak tidur dan memelihara anaknyayang sakit, maka Allah akan memberinya pahala seperti memerdekakan 70 hamba dengan ikhlas untuk membela agama Allah..

7. Barangsiapa yang menggembirakan anak perempuannya, darjatnya seumpama orang yang sentiasa menangis kerana takutkan Allah dan orang yang takutkan Allah, akan diharamkan api neraka ke atas tubuhnya..

8. Barangsiapa membawa hadiah, (barang makanan dari pasar ke rumah) lalu diberikan kepada keluarganya, maka pahalanya seperti bersedekah.. Hendaklah mendahulukan anak perempuan daripada anak lelaki. Maka, barangsiapa yang menyukakan anak perempuan seolah-olah dia memerdekakan anak Nabi Ismail..

9. Tiap perempuan yang menolong suaminya dalam urusan agama, maka Allah memasukkan dia ke dalam syurga lebih dahulu daripada suaminya (10,000 tahun)..

10. Perempuan apabila sembahyang lima waktu, puasa bulan ramadhan, memelihara kehormatannya serta taat akan suaminya, masuklah dia dari pintu syurga mana sahaja yang dikehendaki..

11. Wanita yang solehah (baik) itu lebih baik daripada 1,000 lelaki yang soleh..

12. Aisyah berkata... Aku bertanya kepada Rasulullah;-

"siapakah yang lebih besar haknya terhadap wanita"

Jawab Rasulullah;-

"Suaminya."

"Siapa pula berhak terhadap lelaki?"

JawabRasulullah;-

"Ibunya".

13. Apabila memanggil akan engkau dua orang ibu bapamu, maka jawablah panggilan ibumu dahulu..

14. Wanita yang taat akan suaminya, semua ikan-ikan di laut, burung di udara,malaikat di langit, matahari dan bulan semua beristighfar baginya selama mana dia taat kepada suaminya serta menjaga sembahyang dan puasanya..

15. Wanita yang taat berkhidmat kepada suaminya akan tertutup pintu-pintu neraka dan terbuka pintu-pintu syurga.. Masuklah dari mana-mana pintu yang dia kehendaki dengan tidak dihisab..

16. Syurga itu di bawah tapak kaki ibu..

17. Wanita yang tinggal bersama anak-anaknya akan tinggal bersama aku (Nabi s.a.w) di dalam syurga..

18. Barangsiapa mempunyai tiga anak perempuan atau tiga saudara perempuan atau dua anak perempuan atau dua saudara perempuan lalu dia bersikap ihsan dalam pergaulan dengan mereka dan mendidik mereka dengan penuh rasa takwa serta bertanggungjawab, maka baginya syurga..

19. Daripada Aisyah r.a. Barangsiapa yang diuji dengan sesuatu daripada anak-anak perempuannya, lalu dia berbuat baik kepada mereka, maka mereka akan menjadi penghalang baginya daripada api neraka..

Jadi, janganlah sesekali kita merasa lemah.. Wanitalah sebenarnya yang membuat seseorang lelaki itu kuat. Itulah salah satu sebab mengapa Nabi meletakkan wanita setaraf pada lelaki dan tidak lebih rendah..

SATU PERINGATAN!! ;-

KUBUR SETIAP HARI MENYERU MANUSIA SEBANYAk LIMA KALI;-

1. Aku rumah yang terpencil, Maka kamu akan senang dengan selalu membaca Al-Quran..
2. Aku rumah yang gelap, Maka teranglah aku dengan selalu solat malam..
3. Aku rumah penuh dengan tanah dan debu, Maka bawalah amal soleh yang menjadi hamparan..
4. Aku rumah ular berbisa, Maka bawalah amalan Bismillah sebagai penawar..
5. Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nakir, Maka banyaklah bacaan "Laa ilaha illallah,Muhammadur Rasulullah",supaya kamu dapat jawapan kepadanya..

Lima Jenis Racun dan Lima Penawarnya;-

1. Dunia itu racun, Zuhud itu ubatnya..
2. Harta itu racun, Zakat itu ubatnya..
3. Perkataan yang sia-sia itu racun, Zikir itu ubatnya..
4. Seluruh umur itu racun, Taat itu ubatnya..
5. Seluruh tahun itu racun, Ramadhan itu ubatnya..

P/S

INGAT LAH PERINGATAN2 INI.., SESUNGGUHNYA TIDAK RUGI KALAU KITA INGAT AKANNYA..
Khamis ; 01.06 pagi

RENUNGKAN LAH..

AddThis Social Bookmark Button


Sedarlah..  


Sedarlah bahawa di depanmu terbentang perjalanan yang amat jauh dan melelahkan.. Engkau tak akan bisa menghindari perjalanan itu..
Kerananya, siapkanlah bekal sebanyak mungkin..
Janganlah engkau memaksakan diri melakukan kerja di luar batas kesanggupanmu. Ini akan membahayakan dirimu sendiri..

Jika engkau membantu orang-orang miskin, maka hartamu akan bertambah sampai ke hari kiamat..
Pada hari itu pahala sedekahmu akan datang di saat engkau memerlukannya.. Karena itu, kejarlah..

Hulurkan tanganmu untuk membantu mereka..
Perbanyak sedekah bila engkau mampu untuk itu..
Ianya bisa saja terjadi engkau hendak mengulurkan tangan, namun engkau tak menemukan orang miskin..
Jika demikian segeralah bantuanmu itu engkau berikan kepada orang yang memerlukan, bila engkau mampu (mencarinya).. Itu akan menjadi simpanan yang dapat diambil jika engkau sedang kesulitan..

Ketahuilah, di depan engkau terbentang jalan menanjak.. Pejalan yang tak membawa muatan berat jauh lebih baik keadaannya pejalan yang menggendong muatan berat.Pejalan yang lambat akan lebih payah dibandingkan pejalan yang cepat.. Dan hujung perjalanan itu tak lepas dari dua kemungkinan: syurga atau neraka..

Untuk itu, sebelum sampai ke titik tujuan, perbanyakkanlah amal kebajikan.. Perbaikilah rumahmu di akhirat, sebelum engkau memasuki atau menempatinva. Sebab di hari akhirat, tak ada perbaikan, ataupun jalan kembali ke dunia..

Ketahuilah olehmu,
Allah yang memiliki kekayaan langit dan bumi, telah mengizinkanmu memanjatkan doa..

Dia pun berjanji akan mengabulkannya..
Dia menyuruh engkau memohon, dan Dia akan memberikannya..
Mintalah rahmat kepada-Nya, segera rahmat itu akan datang kepadamu..
Dia tak menghalangi engkau (berhubungan) dengan-Nya..
Tak perlu ada perantara sebagai penghubung antara engkau dengan-Nya..

Bila engkau melakukan kesalahan,
Dia tak akan menolak taubatmu..
Dia tak cepat menghukum, juga tak mengejek jika engkau kembali kepada-Nya..
Dia takkan menghinamu, meskipun perlakuan seperti itu memang tepat untukmu..
Dia takkan mempersulitkan penerimaan taubatmu atau menyidangkan dosa-dosamu secara berbelit-belit..

Tak juga Dia akan memutuskan rahmat-Nya..
Bahkan Dia mencatat keinsafan engkau (dari dosa2) sebagai kebaikan..
Dia mencatat keburukan engkau dengan satu nilai, sedangkan kebaikan engkau dicatatnya sepuluh kali ganda..

Dia selalu membuka pintu taubat untukmu..
Kerana itu, jika engkau menyeru-Nya, Dia akan menyambut seruan itu dan jika engkau bermunajat kepada-Nya, Dia memahami rintihan kalbumu..

------------------------------------
Marhaban Yaa Ramadhan
Marhaban Yaa Syahrut-Tarbiyah
Marhaban Yaa Syahrul Jihad
Marhaban Yaa Syahrul Quran
Marhaban Yaa Syahrul Ukhuwah
Marhaban Yaa Syahrul Ibadah

P/S

Baca lah:-
Khamis ; 10.41 pagi

RENUNGKAN LAH..

AddThis Social Bookmark Button


Bersyukurlah..  

Bersyukurlah keatas nikmat yang besar yang Allah beri pada kita.Ibu kita.Mama kita.Mak kita.Ummi kita..

Ingat tak….

Siapa yang hapuskan air mata kita waktu kita sedih.

Siapa yang nak dengar cerita kita susah di tempat orang.

Siapa yang bela kita waktu orang lain aniaya kita

Siapa yang mandikan kita waktu kecil,bersihkan kita..

Suapkan kita makan, Siapkan pakaian kita pergi sekolah..

Siapa yang tegur kita kalau kita buat salah.Dan walaupun kita buat salah dia tetap maafkan kita…

Siapa yang paling sayang kita dan terima kita walau kita susah,buruk,hina…

Dan bangga dengan kita walau dia tak terima apa-apa atau mungkin waktu tu kita langsung tak ingat pada dia..

Siapa lagi kalau bukan mama,bukan ibu,bukan ummi,bukan mak…

Tapi cuba kita ingat…

Hari ini,

ada tak kita cakap kita sayang sangat-sangat kat mak kita.

Kita berterima kasih atas setiap apa yang dia buat dekat kita..

Ada tak kita hantar sms dekat mak kita ucap “I Love You”

Atau cium pipi mak kita?

Atau mendoakan mak kita dalam solat kita…

Bayangkan…………………………

Apa akan jadi,kalau esok….

Mak kita tak ada dah..

Untuk hapuskan air mata kita..

Mendengar cerita kita ketika kita susah di tempat orang..

Atau tersenyum bangga dengan kita ketika kita berjaya…

Yang setiap kali kita balik pulang ke kampung ,dia tak ada lagi…

Nak masakkan makanan kegemaran kita..

Cerita kan pada kita kisah saudara mara

Dia tiada lagi menceriakan kita waktu kita sedih…

Dan kita………………………………..

Barangkali menyesal…

sebab kita tak sempat minta maaf atas silap kita..

atas kita tak mampu menjadi anak yang sepatutnya dia miliki.

Dan mungkin perbualan terakhir kita dengan mak kita bukanlah perbualan yang manis,yang kita kurang ajar dengan dia,yang kita buat dia sedih,yang kita buat dia menangis..

Dan tak dapat mengucapkan sayang pada mak kita..

atau meminta maaf atas silap kita…

Dan tak boleh lagi mencium pipi mak kita lagi…

Dan bercerita kisah kejayaan kita…..

Sebab dia dah tiada lagi……



Hargailah mak kita,ayah kita,selagi mereka masih ada…Kalau anda sekarang berumur dalam lingkungan 20 tahun,barangkali mak ayah anda dalam lingkungan lewat 40 an atau lebih dari umur 50 tahun… Umur ummat sekarang biasanya dalam lingkungan 60…Ada yang mungkin lewat hingga 80-90.. bayangkan lah sahabat…kita cuma ada beberapa tahun sahaja untuk balas jasa mak ayah kita..Mak ayah kita yang tak kan terbalas jasa dia walau apa pun kita buat…Mari kita usaha jadi anak yang baik.Anak yang mak ayah kita banggakan…Yang dia boleh harapkan…Yang jaga dia waktu tua nanti..Bukan semata-mata sebab itu mak ayah kita..Tapi sebab itu adalah suruhan Tuhan kita…

Mak saya pernah cakap…Kalau kita berbuat baik kepada mak ayah kita,anak -anak kita akan berbuat baik kepada kita…

Mak saya pernah cakap jugak.Macam mana pun kita sayangkan seseorang tu, tak ada sapa boleh lawan sayang mak kita kepada kita..

Betul….Even kalau lah seseorang itu isteri yang dia sayang kita sangat-sangat sekalipun, tak terlawan sayang seorang ibu pada kita..

Kalau kita susah macam mana pun,mak kita lah yang back up kita..

Tapi kadang-kadang bila susah,ada isteri yang tinggalkan suaminya dan ada suami yang tinggalkan isterinya…


Bersyukurlah atas nikmat terbesar yang Allah beri..Sebab mungkin,satu hari nanti,nikmat itu Allah akan tarik kembali….dan kita barangkali tak sempat untuk membalas jasa bahkan untuk berterima kasih terhadap apa yang diberi kepada kita…


Saya sayang mama saya!!!!!!!

P/S

Hargailah Ibu kita selagi nyawanya masih dikandung badan..
Selasa ; 12.27 pagi..

RENUNGKAN LAH..

AddThis Social Bookmark Button


MENANGIS..  

Monday, August 2, 2010

MENANGIS : Bagi seorang muslim yang mukmin,
menangis merupakan buah kelembutan hati dan pertanda kepekaan jiwanya
terhadap berbagai peristiwa yang menimpa dirinya maupun umatnya..
Rasulullah SAW menitiskan air matanya ketika ditinggal mati oleh
anaknya, Ibrahim.. Abu Bakar Ashshiddiq r.a digelari oleh anaknya Aisyah
r.a sebagai Rojulun Bakiy (Orang yang selalu menangis).. Beliau
senantiasa menangis.., dadanya bergolak manakala solat dibelakang
Rasulullah SAW kerana mendengar ayat-ayat Allah.. Abdullah bin Umar
suatu ketika melewati sebuah rumah yang di dalamnya ada seseorang yang sedang
membaca Al Qur'an, ketika sampai pada ayat: "Hari (ketika) manusia
berdiri menghadap Tuhan semesta alam" (QS. Al Muthaffifin: 6).. Pada
saat itu juga beliau diam berdiri tegak dan merasakan betapa dirinya
seakan-akan sedang menghadap Robbnya.., kemudian beliau menangis.
Lihatlah betapa Rasulullah SAW dan para sahabatnya benar-benar memahami
dan merasakan getaran-getaran keimanan dalam jiwa mereka. Lembutnya
hati mengantarkan mereka kepada derajat hamba Allah yang peka..

P/S

Walaupun rentetan ini tidak panjang, namin syahdunya rentetan ini..
Isnin ; 10.21 pagi

RENUNGKAN LAH..

AddThis Social Bookmark Button


sepuluh hal..  


*Ada sepuluh hal yang menyebabkandoa kalian tidak dijawab oleh Allah ;-

  • Pertama, kalian
mengenal Allah namun tidak menunaikan hak-hak-Nya..
  • Kedua, kalian membaca Al-Quran,
tapi kalian tidak mau mengamalkan isinya..
  • Ketiga, kalian mengakui
bahwa iblis adalah musuh yang sangat nyata, namun dengan suka hati kalian
mengikuti jejak dan perintahnya..
  • Keempat, kalian mengaku mencintai
Rasulullah, tetapi kalian suka meninggalkan ajaran dan sunnahnya.
  • Kelima, kalian sangat menginginkan surga, tapi kalian tak pernah
melakukan amalan ahli surga. Keenam, kalian takut dimasukkan ke dalam
neraka, namun kalian dengan senangnya sibuk dengan perbuatan ahli
neraka..
  • Ketujuh, kalian mengaku bahwa kematian pasti datang,
namun tidak pernah mempersiapkan bekal untuk menghadapinya..
  • Kelapan, kalian
sibuk mencari aib orang lain dan melupakan cacat dan kekurangan kalian
sendiri..
  • Kesembilan, kalian setiap hari memakan rezeki Allah,
tapi kalian lupa mensyukuri nikmat-Nya..
  • Kesepuluh, kalian
sering mengantar jenazah ke kubur, tapi tidak pernah menyadari bahawa kalian akan
mengalami hal yang serupa..

P/S

Ada x diantara korang yg buat perkara2 ni..?
Isnin ; 10.56 pagi

RENUNGKAN LAH..

AddThis Social Bookmark Button


DUNIA...  

DUNIA OH DUNIA

Jika jiwa itu menjauh dari kebenaran,maka kita membentaknya..
Dan jika dia menghadap dunia dengan meninggalkan akhirat,maka kita menahannya..
Dia menipu kita dan kita menipunya, hanya dengan kesabaran kita dapat mengalahkannya..

Siapa yang mencari dunia untuk dunia, maka dia akan meninggalkannya di hembusan nafas terakhirnya.., dia akan pergi di detik-detik yang sangat menakutkan. Dan siapa yang mencari dunia untuk Syurga yang luasnya seluas langit dan bumi, maka cukuplah baginya apa yang diinginkannya.. Dunia baginya sebagai jalan menuju Darus Salam (Surga) dengan kasih sayang (rahmat) Allah dan redha/kurnia-Nya..

Orang yang selalu melakukan kebaikan dan ketaatan adalah manusia biasa, seperti kita yang mencintai dunia dan segala macam perhiasannya. Akan tetapi mereka lebih mengutamakan yang kekal daripada yang fana, sehingga Allah memudahkan baginya jalan untuk mendapatkannya dan mengeluarkan mereka dari berbagai kesulitan..

Aku sabar dalam menghadapi kenikmatan ketika dia pergi..,
dan aku menetapkan kesabaran di dalam diriku sehingga dia terus menetap..
Berhari-hari jiwaku berada dalam kemuliaan,lalu ketika dia melihat tekadku ada di dalam kehinaan, dia pun ikut merasakan kehinaan..

Lalu aku berkata kepadanya, “Wahai jiwa, matilah dalam keadaan mulia,dahulu dunia memihak kepada kita.., tetapi sekarang dia telah pergi..
”Tidak wahai kekasihku. Demi Allah, tidak ada satu musibah pun,berlalu kepada hari-hari melainkan dia akan pergi..
Jiwa itu sesuai dengan perbuatan yang dilakukan oleh seseorang kepadanya, jika dia diberi makan, maka dia memiliki kekuatan dan jika tidak, maka dia akan lumpuh.

Kebanyakan dari manusia mabuk dengan urusan dunia dan tidak sedikit pun hatinya tergerak ketika kesempatan melakukan kebaikan hilang dari dirinya, atau ketika kesempatan yang penuh dengan pengabulan doa dari Allah tiba, maka engkau akan melihatnya dalam keadaan lalai dan bermain-main, mengumpulkan lalu membuangnya, menambahnya lalu dikurangi dari dirinya.., seolah-olah hari-hari yang telah berlalu akan kembali atau bulan-bulan yang telah pergi akan ditemuinya lagi?!

Saudaraku,

Bersabarlah dalam menghadapi pedihnya perjalanan,ibadah di waktu malam, petang dan pagi. Janganlah engkau merasa gelisah dan jangan pula merasakan lemah di dalam mencarinya,kerana ianya ada di antara gelisah dan putus asa..

Aku menyaksikan pengalaman di setiap hari, bahawa kesabaran memiliki akibat yang terpuji.. Sedikit sekali orang yang giat mencari dengan disertai,kesabaran kecuali dia akan berbahagia dengan kemenangan..

“Wahai manusia engkau mencari dunia dengan sungguh-sungguh, dan engkau mencari akhirat dengan usaha orang yang tidak memerlukannya.. Padahal dunia sudah mencukupimu walaupun engkau tidak mencarinya. Dan akhirat hanya didapatkan dengan usaha yang sungguh-sungguh dalam mencarinya, maka fahamilah keadaanmu!”

P/S

Jgn lah kita mengutamakan soal duniawi.., sehingga kita lupa alam yg menanti (kekal) iaitu alam Akhirat..
Rabu ; 11.00 pagi

RENUNGKAN LAH..

AddThis Social Bookmark Button


CERAI..  

CERAI KERANA ORANG TUA

Apabila kedua orang tua menyuruh anak untuk menceraikan istrinya, apakah harus ditaati atau tidak ?

Dibawah ini dibawakan beberapa hadits Nabi S.A.W, diantaranya yang diriwayatkan Imam Tirmidzi dan Abu Dawud.
"Artinya : Dari sahabat Abdullah bin Umar berkata : "Aku mempunyai seorang isteri serta mencintainya dan Umar tidak suka kepada istriku. Kata Umar kepadaku, 'Ceraikanlah isterimu', lalu aku tidak mau, maka Umar datang kepada Nabi S.A.W dan menceritakannya, kemudian Nabi S.A.W berkata kepadaku, 'Ceraikan isterimu'" [Hadits Riwayat Abu Dawud 5138, Tirmidzi 1189, dan Ibnu Majah 2088]

Hadits kedua diriwayatkan oleh Abu Darda.
"Artinya : Dari Abu Darda Radhiyallahu 'anhu bahawa ada seorang datang kepadanya berkata, "Sesunggguhnya aku mempunyai seorang isteri dan ibuku menyuruh untuk menceraikannya. Aku mendengar Rasulullah S.A.W bersabda, 'Orang tua itu adalah sebaik-baik pintu surga, seandainya kamu mau maka jagalah pintu itu jangan engkau sia-siakan maka engkau jaga" [Hadits ini diriwayatkan oleh Tirmidzi dan Tirmidzi mengatakan hadits ini Hasan Shahih].

Hadist ini dijadikan dalil oleh sebagian ulama bahwa seandainya orang tua kita menyuruh untuk menceraikan isteri kita, wajib ditaati. Ini terjadi bukan hanya pada zaman Rasulullah SA.W saja tetapi juga pada zaman Nabi Ibrahim 'Alaihis Shalatu wa sallam. Ketika Ibrahim 'Alaihi Shalatu wa sallam berkunjung ke rumah anaknya -Ismail 'Alaihi salam- dan anaknya saat itu tidak ada di tempat, kemudian Ibrahim berkata kepada isteri Ismail 'Alaihi Salam, "Sampaikan pada suamimu hendaklah dia mengganti palang pintu ini" .. Ketika Ismail datang, istrinya mengatakan bahawa ada orang tua yang datang menyuruhnya menggantikan palang pintu.. Ismail kemudian mengatakan bahwa orang tua yang datang itu adalah ayahnya yang menyuruh menceraikan isterinya. [Hadits Riwayat Bukhari ]

Sebagian ulama yang lain mengatakan jika orang tua kita menyuruh menceraikan isteri tidak harus diataati. [Masaail min Fiqil Kitab wa Sunnah hal. 96-97], Syaikhul Islam Ibnu Taimiyah ketika ditanya tentang seseorang yang sudah mempunyai isteri dan anak kemudian ibunya tidak suka kepada isterinya dan mengisyaratkan agar menceraikannya, Syaikhul Islam berkata, "Tidak boleh dia mentalaq isteri karena mengikuti perintah ibunya. Menceraikan isteri tidak termasuk berbakti kepada Ibu" [Majmu' Fatawa 33/112]

Ada orang bertanya kepada Imam Ahmad, "Apakah boleh menceraikan isteri karana kedua orang tua menyuruh untuk menceraikannya.. ?" Dikatakan oleh Imam Ahmad, "Jangan kamu talaq". Orang tersebut bertanya lagi, "Tetapi bukankah Umar pernah menyuruh sang anak menceraikan isterinya ?" Kata Imam Ahmad, "Boleh kamu taati orang tua, jika bapakmu sama dengan Umar, karena Umar memutuskan sesuatu tidak dengan hawa nafsu" [Masail min Fiqil Kitab wa Sunnah hal. 27]

Permasalahan mentaati perintah orang tua ketika diminta untuk menceraikan isteri, sudah berlangsung sejak lama.. Oleh karena itu para imam (aimmah) sudah menjelaskan penyelesaian dari permasalahan tersebut. Pada zaman Imam Ahmad (abad kedua) dan zaman Syaikhul Islam (abad ketujuh) permasalahan ini sudah terjadi dan sudah dijelaskan bahwa tidak boleh taat kepada kedua orang tua untuk menceraikan isteri kerana hawa nafsu. Kecuali jika istri tidak taat pada suami, berbuat zhalim, berbuat kefasikan, tidak mengurus anaknya, berjalan dengan laki-laki lain, tidak pakai jilbab (tabaruj/memperlihatkan aurat), jarang shalat dan suami sudah menasihati dan mengingatkan tetapi istri tetap nusyuz (durhaka), maka perintah untuk menceraikan isteri wajib ditaati..

P/S

Ak x boleh komen ape2 sebab.., AK X KAWIN LAGI....!!!!
HU,HU,HU,HU..
Isnin ; 11.32 pagi..

RENUNGKAN LAH..

AddThis Social Bookmark Button


Jalan  

Jalan mulai mendaki langkah makin berat,
janji menuntun kearahnya memanggil

Ingin duduk lalu berbaring di tanah
bukan untuk menyegerakan sumpah
tapi ingin mengingat saat saat harus berpisah
dengan seluruh ketidak sungguhan dan sejuta salah

Jalan mendaki dan wajah gunung makin dekat
janji menuntun kearahnya memanggil

Hasrat sarat dengan nafsu angkara
yang menutup seluruh permukaan sukma dilara
merengek dan menghiba tiada kira
antara nafas nafas pendek dan wajah membara

Tangan seolah meraba dalam gelap
Hati semakin menduga duga
disinikah batas itu,
batas antara ketinggian jiwa dan kerendahannya?

P/S

Hayatilah..
Isnin ; 11.26 pagi..

RENUNGKAN LAH..

AddThis Social Bookmark Button


DIMANAKAH CINTA..  


DIMANAKAH CINTA BERADA?

Cinta
Betapa bunga ini telah layu sejak kau tinggalkan beberapa waktu yang lalu.
Betapa mudah api benci dan dengki bersemi tanpa kehadiranmu, yang biasanya akan menyiram hatiku dengan nyanyianmu.

Inikah cinta?

yang setiap helainya adalah kesucian,
yang tiap baitnya adalah syair,
yang tiap lembarnya adalah kenangan dan sejarah kehidupan
yang tiap langkahnya adalah keabadian
yang tiap nafasnya adalah kehidupan
yang tiap nyanyinya adalah keindahan
yang tiap ayatnya adalah penggetar Sukma..


Andai kata cinta itu sebuah pengorbanan, mengapa pengorbanan itu bukan noktah sebuah cinta?
Andai kata derita itu harga sebuah cinta, mengapa cinta itu semakin sukar dimiliki? Cinta seperti kotak kristal, indah di penglihatan derita di perasaan..

Ada orang pada mulanya malu untuk jatuh cinta tapi bila perasaan menjadi rindu padanya, tiba-tiba perasaan malu itu menjadi hilang dengan sendirinya dan terpaksa menerima kenyataan yang sebenarnya bahawa anda telah jatuh cinta..

Gerak gerik memberi pengertian kepada perasaan yang tidak terucap oleh kata-kata.
Cinta yang di semadikan tidak mungkin layu selagi adanya imbas kembali.
Hati yang remuk kembali kukuh selagi ketenangan dicapainya.
Jiwa yang pasrah bertukar haluan selagi esok masih ada.
Setiap luka lama pasti sembuh selagi iman membelit dada..

Cinta yang datang seumpama pelangi ceria dengan 7 warna,
memukau saat bayu berlagu riang, ketika itulah cinta hadir.
Apabila mata terlihat seseorang yang bakal mewarnai hidupnya..

Cinta bukan paksaan. Ia lahir dari dua perasaan, kehadirannya tidak diundang, perginya tiada yang merelakan kerana ia terlalu sukar untuk dimengerti..

Persahabatan biasanya berakhir dengan percintaan tetapi percintaan tidak pernah berakhir dengan persahabatan..

Cinta bukan mengajar kita lemah tetapi membangkitkan kekuatan.
Cinta bukan mengajar menghinakan diri tetapi menghembuskan kegagahan.
Cinta bukan melemahkan semangat tetapi membangkitkan semangat..

Apakah sebenarnya cinta itu? Coba katakan.
Tak lain tak bukan ialah dua jiwa dalam satu fikiran dan dua hati dalam satu debaran.
Cetusan cinta pertama merupakan suatu getaran yang sangat menggoncangkan jiwa.
Kadangkala kita menyadari betapa dalamnya kita menyintai seseorang, disaat kita sedang kehilangannya..

Dan kadangkala kita juga menyadari betapa perlunya cinta seseorang terhadap kita, disaat kita amat memerlukannya..

Cinta yang lahir dari pandang pertama adalah cinta suci, manakala perasaan cinta yang lahir dari kemesraan persahabatan adalah cinta sejati.
Namun sukar untuk membedakan yang mana lebih abadi, cinta suci atau cinta sejati..

Cinta adalah sebuah pertalian, dan pertalian ini adalah mawaddah dan mahabbah (Kasih sayang dan kecintaan). Dari akar kata ‘Wud’ dan ‘Hub’ timbul ‘tawaddud’ dan ‘tahabbuh’ yang berarti saling menyayangi dan menyintai. Wudd dan Hubb juga mengharuskan semua pihak yang terlibat harus menjunjung tinggi berbagai nilai yang penuh keteladan, melakukan perbuatan yang mendatangkan cinta dan kasih sayang; berlemah lembut; saling mendekatkan diri dengan ucapan yang baik serta berupaya memuwujudkan keromantisan yang tulus..

“Dan di antara tanda tanda kekuasanNya ialah, Dia menciptakan untukmu istri istri dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tentram kepadanya. Dan dijadikan-Nya diantaramu kasih sayang. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar benar terdapat tanda tanda bagi kaum yang berpikir (QS Ar Rum 21)..

Saudaraku,

Jagalah ucap, perilaku dan perlakuan kita terhadap Istri/Suami kita. Kita memang bukan Rasululah yang selalu memperlakukan istrinya sedemikian rupa dengan naungan cinta kasih nan agung sampai akhir khayat, tetapi seandainya saja kita mampu menjaga lisan dan perilaku sebagaimana akhlak Islam dalam membina rumah tangga sakinah,mawaddah rahmah…Insya Allah..kehidupan keluarga akan terjaga dari kesusahan, godaan dan kesulitan kesulitan..

P/S

DIMANAKAH CINTA BERADA?
Isnin ; 11.22 pagi..

RENUNGKAN LAH..

AddThis Social Bookmark Button


PIRING PECAH...  

PIRING PECAH..

Tatkala sepasang insan melangkah ke jenjang pernikahan dan telah sepakat untuk mengikat diri dalam satu ikatan suci, maka tak satupun dari mereka yang meng-angan-kan perceraian. Namun, ketika kebersamaan dan keutuhan rumah tangga tidak mungkin untuk dipertahankan lagi, Tatkala kebahagiaan tak dapat lagi dirasakan oleh kedua belah pihak, maka perceraian bisa menjadi satu alternatif terakhir walau berat dan pahit.
Perceraian adalah satu perkara yang memiliki konsekwensi jauh ke depan. Tidak hanya bagi suami istri itu sendiri, akan tetapi juga menyangkut hak anak dan keluarga kedua belah pihak. Oleh karena itu, selayaknyalah bagi suami istri untuk bersikap hati-hati dan bijaksana ketika menghadapi prahara besar yang mengancam kelanggengan dan keutuhan rumah tangga.

Terdapat dalam sebuah hadits,”Perkara halal yang sangat dibenci Allah adalah perceraian” (HR Abu Dawud, HR Ibnu Majah, namun didhaifkan Syaikh Al-Utsaimin)

Dan memang, tidak diragukan lagi bahwa perceraian memang memiliki dampak negatif yang sangat serius terhadap kehidupan seseorang, juga masyarakat secara umum, yang diantaranya:

1. Hilangnya kesempatan bagi suami istri untuk berbuat ihsan dalam bersabar menghadapi beragam masalah rumah tangga yang akan rnmendatangkan kebaikan di dunia dan akhirat.

2. Hancurnya mahligai rumah tangga yang telah dibangun suami dan terpecah belahnya anggota keluarga. Ibarat seorang perempuan yang menguraikan benangnya yang sudah dipintal dengan kuat menjadi cerai berai kembali.

3. Berbagai perasaan cemas dan takut yang muncul menimpa suami manakala berkeinginan untuk menikah lagi. Bahkan, tidak mustahil dia akan merasa kesulitan mengumpulkan modal untuk menikah. Tidak jarang pula para orang tua merasa khawatir untuk menikahkan putri mereka dengannya setelah perceraiannya dengan istri pertama. Hingga akhirnya dia tetap membujang selamanya.

4. Kembalinya para wanita yang telah dicerai ke rumah orang tua atau wali mereka; bahkan ke rumah orang lain. Hal ini tentu akan menjadi beban mental bagi mereka maupun para wali. Sebab, menetap di rumah orang tua maupun para wali setelah diceraikan suami, tidak sama dengan ketika masih gadis sebelum menikah. Ini adalah satu hal yang sangat dipahami wanita.

5. Sangat sedikit kemungkinan bagi para lelaki untuk menikahi wanita yang telah menjadi janda setelah diceraikan suaminya. Tidak mustahil, setelah bercerai, sang wanita tetap menjadi janda, tidak bersuami. Tentu hal ini mendatangkan berbagai kerusakan dan tekanan batin bagi wanita tersebut sepanjang hayatnya.

6. Jika ternyata wanita yang diceraikan memiliki anak, maka persoalan menjadi semakin runyam. Sebab, tidak jarang anak-anaknya yang tinggal bersama di rumah para wali wanita akan mengalami berbagai macam permasalahan dalam berinteraksi dengan anak-anak kerabat atau wali wanita tersebut.

7. Tidak jarang sang ayah mengambil anak dari ibunya dengan paksa, hingga ibu tidak pernah lagi dapat melihatnya; apalagi jika bapak dari anak-anak ini bertemperamen keras, pasti berpisah dengan anaknya akan sangat menyakitkan hatinya.

8. Semakin menjauhnya ayah dari anak-anaknya. Bisa jadi disebabkan anak-anak tinggal bersama ibu mereka ataupun disebabkan kesibukannya dengan istri baru yang biasanya tidak begitu memperhatikan anak-anaknya ketika tinggal bersama ibu tiri. Akhirnya sang bapak menuai dosa besar karena menyia-nyiakan anaknya. Padahal, Rasulullah bersabda:”Setiap kalian adalah pemimpin, dan tiap pemimpin akan diminta pertanggung jawabannya terhadap yang dipimpinnya. Seorang lelaki adalah pemimpin bagi keluarganya dan dia akan diminta pertanggung jawabannya. Seorang wanita adalah pemimpin rumah suaminya dan akan dimintai pertanggungjawabannya… ” (HR Bukhari)

9. Terlantarnya anak-anak disebabkan jauhnya dari ayah mereka dan kesulitan ibu untuk mendidik mereka sendirian. Hal ini akan menjerumuskan mereka bergaul dengan teman-teman yang buruk perangainya. Apalagi pada zaman yang penuh dengan fitnah dan tipu daya ini, tidak jarang anak-anak yang terlantar ini terjerumus ke lembah syahwat dan perzinaan, ataupun mengkonsumsi obat-obat terlarang, sehingga rnakhirnya mereka menjadi sampah masyarakat. Tentulah hal ini sangat tidak diinginkan oleh setiap orang tua yang masih memilki akal sehat dan kehormatan, sebab akan mencoreng arang di muka mereka.

10. Banyaknya kasus perceraian di masyarakat akan menghalangi banyak pemuda dan pemudi untuk menikah, karena ketakutan mereka terhadap kegagalan dan prahara dalam berumah tangga, yang akhirnya melahirkan sikap traumatik. Tentu hal ini akan mendatangkan bahaya besar bagi masyarakat ketika mereka (para pemuda) terpaksa menyalurkan kebutuhan biologisnya kepada hal-hal yang diharamkan syariat, semisal seks bebas, homoseks, lesbi dan penyimpangan seks lainnya.

Saudaraku,

Adalah bagian dari kehidupan kita tidak peduli seberapa besar atau seberapa kecil itu, hal itu akan membuat kita belajar apa tentang hidup ini semua.. karena kita akan banyak menangis, berbuat gila, banyak tertawa, dan akan menjadi lebih bijaksana daripada sebelumnya.

Masalah akan selalu datang dan pergi. itu akan membuat kita sangat lelah, tapi yang harus kita lakukan adalah sabar dan Ikhlas. dan itu satu satunya jalan untuk membuat diri lebih matang dengan berbagai cara berpikir dan bersyukur atas apa yang kita miliki dan kita tidak punya ...

Jadi pertimbangkanlah beberapa kali lagi sebelum engkau memutuskan untuk bercerai, saudaraku!!

P/S

Bacalah..
Isnin ; 10.55 pagi..

RENUNGKAN LAH

AddThis Social Bookmark Button


Ramadhan..  

Sebelas bulan bergetah dosa
letih rasa jiwa segenap rasa
hambar hampa raga tersiksa
kerontang kering diri tak kuasa,

Ada seberkas sinar di pelupuk mata
memberi kesejukan tanpa tara
raga nan gersang menjadi sukacita
jiwa yang kosong menjadi bernyawa,

Ramadhan nan kudus hadir segera
membagi cerita untuk semua
diubahnya benci menjadi cinta
diberinya hangat pada dingin jiwa
satu munajat terpatri di dada
merengkuh ridha Ilahi di akhir masa,

Selamat datang bulan penuh cahaya
semoga kita lulus dengan selendang takwa
mohon maaf atas segala khilaf sering menderamu, saudaraku semua
Makhluk dhaif ini hanyalah insan biasa
penuh jelaga dan tinta kelam buta..

P/S

Hayatilah
Rabu ; 11.32 pagi

RENUNGKAN LAH..

AddThis Social Bookmark Button


Jelir..  

He,he,he...
P/S

Jelir la lidah 2 selagi mampu..
Jumaat ; 09.54 pagi

RENUNGKAN LAH..

AddThis Social Bookmark Button


Jangan..  

Sunday, August 1, 2010

Jangan
kahwini wanita ini ;-

*Dicatat oleh Imam
Al-Ghazali

Jangan engkau kahwini wanita yang enam,

iaitu wanita yang Ananah, yang Mananah, dan yang Hananah, dan jangan engkau kahwini yang Hadaqah, yang Baraqah dan yang Syadaqah."
  • Wanita Ananah:
Banyak mengeluh
& mengadu dan tiap saat memperalatkan sakit atau buat-buat sakit.

  • Wanita Mananah:
Suka
membangkit-bangkit terhadap suami. Wanita ini sering menyatakan, "Aku
membuat itu keranamu."

  • Wanita Hananah:
Menyatakan kasih sayangnya kepada suaminya yang lain,
yang dikahwininya sebelum ini atau kepada anaknya dari suami yang lain.

  • Wanita Hadaqah:
Melemparkan pandangan dan matanya pada tiap sesuatu, lalu menyatakan keinginannya
untuk memiliki barang itu dan memaksa suaminya untuk membelinya.

  • Wanita Baraqah:
Ada 2 makna,
Pertama yang sepanjang hari mengilatkan dan menghias mukanya, kedua dia
marah ketika makan dan tidak mahu makan kecuali sendirian dan diasingkan
bahagiannya.

  • Wanita Syadaqah:
Banyak
cakap tidak menentu lagi bising.

P/S

Bagi org laki2..., korang semua mesti igt ni..!!!
Jumaat ; 10.17


RENUNGKAN LAH..

AddThis Social Bookmark Button


Misi..  


Misi Selamatkan Malaysia Daripada Agenda Zionis

APCO WORLDWIDE merupakan sebuah syarikat perunding antarabangsa yang dilantik oleh kerajaan pada tahun 2009 dan diberikan tanggungjawab untuk menguruskan komunikasi media baru didalam negara. APCO turut diterajui oleh 2 orang bekas tokoh Duta Israel ke Amerika Syarikat dan Jerman yang mendokong fahaman ZIONIS.

Pada tahun 1999 Ehud Barak, PM Israel pada masa itu telah melantik APCO sebagai penasihat untuk kerajaan beliau. Atas nasihat APCO muncullah slogan 1Israel pada tahun tersebut. Mesej 1Israel adalah ‘People First.’

Pada tahun 2009 kerajaan malaysia melantik APCO sebagai penasihat bagi menguruskan komunikasi media baru di negara ini. Pada tahun tersebut jugalah slogan 1Malaysia mula berkumandang di segenap pelusuk negara kita ini. Mesej 1Malaysia adalah ‘Rakyat Didahulukan (People First? ditambah) Pencapaian Diutamakan.’

Adakah semua ini satu kebetulan???

THE PROTOCOLS OF THE ELDERS OF ZION

Ada 24 protokol kesemuanya antaranya :

Protokol ketiga : ‘Yahudi akan menjadikan negara bukan yahudi sebagai gelanggang pertelagahan manusia yang boleh membawa huru hara seterusnya menyebabkan kemerosotan ekonomi. Yahudi akan berlagak sebagai penyelamat dengan mempelawa masuk ke ‘Pasukan Kita’ iaitu sosialis, komunis dan lain-lain yang dapat memberi ruang kepada yahudi untuk menguasai bangsa bukan yahudi. Dalam alam fikiran yahudi, wajib ditanam perasaan bahawa semua haiwan iaitu bukan bangsa yahudi tidur nyenyak apabila kenyang dengan darah. Ketika itulah senang bagi yahudi memperhambakan mereka.’

“bangsa yahudi mencampuri bangsa lain atas nama persahabatan dan kasih sayang bertujuan untuk memberikan kemudahan kepada masyarakat dan membantu menyelesaikan permasalahan mereka. Slogan manis ini berfungsi untuk menutup projek rahsia mereka yang sebenarnya, kemudian mereka menyalurkan segala maklumat yang diperolehi kepada markas utama supaya ekonomi dan politik sesuatu kawasan dapat dikuasai.”

“begitulah antara langkah orang yahudi dalam mengatur pergerakan mereka bagi menjayakan segala perancangan mereka. Mereka menganggap bahawa bangsa lain didunia ini adalah bodoh dan setaraf dengan haiwan ternakan (goyim) dan boleh diperlakukan oleh mereka dengan sesuka hati untuk merealisasikan apa yang dikehendaki oleh mereka.”

P/S

Hrmm.....................
Selasa ; 1o.08 pagi..

RENUNGKAN LAH..

AddThis Social Bookmark Button


Lata

Lata

ANDA PUAS MEMBACA...?