Bacalah....  

Tuesday, July 20, 2010

LAWAK BODOH..
MARKAH 100%

''Mama... hari ni saya dpt markah 100% di sekolah..,'' kata Yani kepada mamanya

Iya ke.. macam ni lah anak mama yang pintar.. Pelajaran apa yang kamu dpt markah 100%?.. tanya mamanya..

''Matematik 30%.., Bahasa Melayu 50% dan Sejarah 20%..

Erm.... ade gak budak yg mcm ni...

P/S

Mcm nii lah klu bdk dah bengap tahap gaban..
Rabu; 10.30 pagi


ASPARTAME:

Penyebab Pengerasan Otak & Tulang Sumsum Belakang & LUPUS
Aspartame penyebab wabak pengerasan otak atau sumsum tulang belakang dan lupus
Hati-hati dengan produk makanan dan minuman yang mengandung Aspartame kerana dapat menyebabkan pengerasan otak atau sumsum tulang belakang dan lupus.
Ketika ini terdapat wabak Pengerasan Otak atau Sumsum Tulang Belakang dan Lupus. Kebanyakan orang tidak tahu kenapa wabak ini terjadi dan mereka tidak mengetahui mengapa penyakit-penyakit ini begitu bermaharajalela. Saya akan beritahu Anda mengapa kita menghadapi masalah yang serius ini. Pada masa ini ramai orang menggunakan pemanis buatan.

Mereka melakukan ini kerana iklan di television yang memberitahu bahawa gula itu tidak baik untuk kesihatan mereka. Hal ini memang benar . Gula merupakan racun bagi tubuh kita, akan tetapi, apa yang orang-orang gunakan sebagai pengganti gula, lebih memudaratkan. Apa yang saya maksudkan di sini adalah Aspartame. Ini adalah punca wabak yang disebutkan di atas. Aspartame merupakan bahan kimia yang mengandungi racun, yang dihasilkan oleh perusahaan kimia bernama Monsanto. Aspartame telah dipasarkan ke seluruh dunia sebagai pengganti gula dan terdapat pada semua jenis minuman ringan untuk diet, seperti Diet Coke dan Diet Pepsi.

Bahan ini juga ditemui pada produk pemanis buatan seperti Nutra Sweet, Equal, dan Spoonful; dan ini banyak digunakan sebagai produk pengganti gula. Aspartame dipasarkan sebagai satu produk diet, tapi ini sama sekali bukannya produk untuk diet. Sebaliknya menjadi penyebab berat tubuh bertambah kerana ia sebenarnya lebih membuatkan Anda ketagihan karbohidrat.

Pertambahan berat badan hanyalah perkara kecil yang disebabkan oleh Aspartame. Sebalikny Aspartame adalah bahan kimia beracun yang dapat merubah kimia pada otak dan sungguh memudaratkan bagi orang yang menderita parkinson.

Bagi penderita diabetes, hati-hatilah bila menggunakan untuk jangka waktu yang lama atas produk yang mengandung Aspartame ini, kerana dapat menyebabkan koma, bahkan meninggal. Bila ada produk yang mendakwa bahawa produk itu bebas gula, Anda Sudah tahu bahawa produk tersebut memang mengandungi Aspartame. Jangan menggunakan produk tersebut !!...

Salah satu minuman suplemen yang mengandung ASPARTAME adalah serbuk effervescent EXTRA JOSS! Pada label tertulis: Mengandung Aspartame 0,06% [ADI 40 mg/kg BB].

Berdasarkan hasil tinjauan di salah satu supermarket di Bandung, selain EXTRA JOSS, produk-produk minuman lainnya yang juga mengandung ASPARTAME yaitu M-150, Hemaviton, Neo Hormoviton, Marimas, Hore..., Frutillo, Segar Sari, POP ICE Es Blender, Segar... Dingin, OKKY Jelly Drink, Sari Vit C, Naturade Gold, AQUA Splash of Fruit, FORTY PLUS.

Khabarkan pada semua orang yang Anda kenal dan sayangi akan bahaya dari produk yang mengandung Aspartame.

P/S

Elok la korang gi cek kesihatan korang..Kesian la kat diri korang.. klu kita sakit.., orang lain x menanggungnya.., tp yg nanggungnya.., korang jugak...
Rabu ; 10.35 pagi

AddThis Social Bookmark Button


0 comments: to “ Bacalah....

Lata

Lata

ANDA PUAS MEMBACA...?